Please visit our new site for up-to-date information and news.

Freedom of Mind Group Database Search
Search:
Alphabetical Group Listing
Group Information
Title Moon Organization - Moon waning in Washington?
Description

moon - Moon waning in Washington? April 14th, 2007 - Despite an upcoming appearance by George H.W. Bush at the newspaper s 25th anniversary celebration, a 20+ year former Washington Times reporter says that the newspaper s survival is threatened On May 17, former president George H. W. Bush will deliver the keynote address at the 25th anniversary celebration of the Reverend Sun Myung Moon-owned Washington Times newspaper at the National Building Museum. [...] You would think Bush would be given pause by a long record of behavior such as: Moon s claim to be Jesus Christ s replacement; his reputation among the Southern Baptists as a wolf in sheep s clothing, John Gorenfeld, an investigative reporter and a longtime chronicler of Moon s activities, recently reported in a post at the blog Talk To Action. But it turns out, their decades-long association has withstood many such bumps in the road. A history of mutual support Over the years, Bush 41 and family have benefited from both the Rev. Moon s political and financial support: - In 1996, Bush 41 was the featured speaker at a Moon-sponsored Buenos Aires banquet, for which he may have received as much as $100,000 according to the Washington Post, to launch Moon s Latin American publication Tiempos del Mundo (Times of the World). [...] The day after the Buenos Aires event, Bush accompanied Moon to Uruguay to help him inaugurate a seminary in the capital Montevideo to train 4,200 young Japanese women to spread the word of his Church of Unification across Latin America, Reuters reported. [...] In February of this year, Robert Parry pointed out that Throughout these public appearances for Moon, Bush s office refused to divulge how much Moon-affiliated organizations have paid the ex-President. While Bush s fee for the Buenos Aires appearance alone ran between $100,000 and $500,000. Sources close to the Unification Church told me that the total spending on Bush ran into the millions, with one source telling me that Bush stood to make as much as $10 million from Moon s organization. - The Houston Chronicle reported in June 2006, that Moon s Washington Times Foundation used the Greater Houston Community Foundation to funnel $1 million for Bush 41 s presidential library. Parry reported that the newspaper obtained indirect confirmation that Moon s money was passing through the Houston foundation to the Bush library from Bush family spokesman Jim McGrath. [...] - In 2001, the day before the first inauguration of George W. Bush, the newspaper s foundation sponsored a prayer luncheon that was attended by some 1,700 religious, civic, and political leaders, including the Rev. Jerry Falwell, former National Evangelical Association President Don Argue, Trinity Broadcasting Network s Paul Crouch and a host of leaders from the Southern Baptist Convention. - Two years ago, Neil Bush accompanied Moon on a few legs of the Reverend s World Peace King Bridge-Tunnel tour, showing up at the Reverend s side in the Philippines and Taiwan. In Manila, Bush attended the inaugural convocation of the Universal Peace Federation (UPF), the Manila Bulletin reported. Bush met with Philippine president Gloria Macapagal Arroyo who praised Moon for his global peace efforts and God-centered, family-centered economic and social initiatives in various parts of the world, including projects in a number of Philippine cities, the Manila paper reported. [...] Late last year, Business Week reported ( No Bush Left Behind October 16, 2006) that Neil Bush s Ignite! Inc. featuring what the company calls its curriculum on wheels, or COWs received $1 million from A foundation linked to the controversial Reverend Sun Myung Moon � for a COWs research project in Washington (D.C.)-area schools. [...] While these items have been reported, the density of the Bush Family/Moon relationship has been basically ignored by the traditional press. [...] Dire analysis from former WT insider In an Internet essay titled Can the Washington Times Survive? (December 21, 2006), George Archibald, who says in his biography that he was an investigative reporter at the Washington Times for more than two decades, points out that a festering internal civil war within the company, featuring ideological and abusive micro-management by senior TWT editors, backed by the founder s top corporate manager at the Washington Times Corp., that has driven out the newspaper s best people over the past five years, and continues to drive people out, casts doubt on the newspaper s survivability. [...] Smearing its way into the 21st century Has the nearly $3 billion that he has sunk into the newspaper paid off for Reverend Moon? Given Archibald s dire report, should the public expect the newspaper to fold anytime soon? Despite low circulation Archibald says it hovers around the 100,000 mark on a daily basis Moon is clearly still drawing A-listers into his sphere, as evidenced by the upcoming appearance of George H.W. Bush at the paper s anniversary bash. While Archibald paints a rather rosy picture of the newspaper s past history, Robert Parry, author of Secrecy & Privilege: Rise of the Bush Dynasty from Watergate to Iraq, pointed out in a mid-February story that over the years the Times has targeted American politicians of the center and left with journalistic attacks sometimes questioning their sanity, as happened with Democratic presidential nominees Michael Dukakis and Al Gore. Those themes then resonate through the broader right-wing echo chamber and often into the mainstream media. In 2000, the Washington Times was at the center of the assault on Al Gore s candidacy highlighting apocryphal quotes by Gore and using them to depict him as either dishonest or delusional. Earlier this year Insight, Moon s former print news weekly which is currently online only reported that Hillary Clinton s opposition research team had dug up information on her Democratic Party rival for the 2008 presidential nomination, Barack Obama that had him attending a fundamentalist Muslim madrassah while a young child and that he was seeking to conceal his allegiance to Islam. According to Parry, The Insight attack on Obama was framed as a heartfelt desire to test out the credibility of the 45-year-old Illinois senator who identifies himself as a Christian and belongs to a church in Chicago. He was a Muslim, but he concealed it, a source supposedly close to Clinton s background investigation of Obama told Insight. The idea is to show Obama as deceptive. Insight used no named sources for the allegations, nor did the magazine check out the facts about the school. The report quickly spread to the wider audiences of Rupert Murdoch s right-wing media outlets, Fox News and the New York Post, and then into the mainstream press. To further the subliminal link between Obama and Islamic terrorism, the New York Post ran its story under the headline Osama Mud Flies at Obama. Fox s John Gibson picked up the baton: Hillary Clinton reported to be already digging up the dirt on Barack Obama, said Gibson, anchor of the network s The Big Story. The New York senator has reportedly outed Obama s madrassah past. That s right, the Clinton team reported to have pulled out all the stops to reveal something Obama would rather you didn t know that he was educated in a Muslim madrassah. According to Parry, Obama had written in his autobiography that after he had attended a Catholic school for two years, his Indonesian stepfather sent him to a predominantly Muslim school in Jakarta when he was six. This inconsequential fact apparently became the basis for Insight s suggestion that Obama was indoctrinated at a radical madrassa. Obama spokesman Robert Gibbs told the Washington Post that The allegations are completely false. To publish this sort of trash without any documentation is surprising, but for Fox to repeat something so false, not once, but many times is appallingly irresponsible. Howard Wolfson, a Clinton spokesman, called the Insight piece an obvious right-wing hit job by a Moonie publication that was designed to attack Senator Clinton and Senator Obama at the same time. This is a summary extract from the full article as it appeared on Media Transparency, April 12, 2007 Full Article